Erdoğan'dan liderlere yeni yıl mesajı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD Başkanı Trump, Birleşik Krallık Başbakanı May, Rusya Devlet Başkanı Putin, Fransa Cumhurbaşkanı Macron, Çin Devlet Başkanı Cinping ve Hindistan Başbakanı Modi'ye yeni yıl mesajı gönderdi.

Daha iyi mobil deneyim için tıklayınız

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ABD Başkanı Donald Trump, Birleşik Krallık Başbakanı Theresa May, Çin Halk Cumhuriyeti Devlet Başkanı Şi Cinping, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin,  Fransa Cumhurbaşkanı Emanuel Macron ve Hindistan Başbakanı Narendra Modi'ye yeni yıl mesajı gönderdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Donald Trump'a hitaben "Sayın Başkan, değerli dostum" diye başladığı yeni yıl tebrik mesajında, geride kalan yılın Türkiye-ABD arasında karşılaşılan güçlüklerin üstesinden gelinen ve ikili ilişkilerin hak ettiği seviyeye ulaşması için karşılıklı çaba gösterilen bir sene olduğunu ifade etti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan,Trump'a mesajında "Karşılıklı saygı ve samimi diyaloğa dayanan ikili ilişkilerimizi, stratejik ortaklığımızın gerektirdiği seviyelere çıkaracağımıza ve işbirliğimizin geleceğinin bundan sonra daha parlak olacağına inanıyorum. Birçok ortak sınamayla karşılaştığımız uluslararası ortamda, Türk-Amerikan işbirliğinin küresel barış ve istikrara önemli katkılar sunmaya devam edeceğine olan inancımı bir kez daha belirtmek isterim. Bu vesileyle yeni yılınızı tebrik eder, size ve dost Amerikan halkına sağlık ve esenlik dilerim" sözlerini kullandı.

PUTİN'LE İKİLİ İLİŞKİLERİN ÖNEMİ

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'e hitaben yazdığı yeni yıl mesajında ise Türkiye-Rusya arasındaki ikili ilişkilerin önemine dikkati çekerek, gelecek yıl da bu ilişkilerin artarak devam etmesini kaydetti.

TÜRKİYE - BİRLEŞİK KRALLIK İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ

Erdoğan, Birleşik Krallık Başbakanı Theresa May'e yazdığı mesajında ise geride bırakılan yılın Türkiye-Birleşik Krallık işbirliğinin ve ortak çabalarının daha da geliştiği bir sene olduğunu ifade etti.

"TÜRKİYE-FRANSIZ İŞBİRLİĞİ İSTİKRAR VE BARIŞA KATKI SUNMAYA DEVAM EDECEK"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'a yazdığı yeni yıl mesajında ise gelecek yıl karşılıklı saygı ve samimi diyaloğa dayanan ikili ilişkileri ortak çabalarla daha ileriye götüreceklerine inandığını belirtti.

Gerek Avrupa'nın gerek Ortadoğu bölgesinin karşılaştığı sınamalara karşı, Türk-Fransız işbirliğinin isrikrar ve barışa önemli katkılar sunmaya devam edeceğine olan inancını anlatan Erdoğan, yeni yılını kutladığı Macron'a ve dost Fransız halkına sağlık ve esenlik diledi.

ÇİN İLE İŞİŞKİLER BUNDAN SONRA DAHA PARLAK

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Sayın Devlet Başkanı, değerli dostum" hitabıyla başladığı Çin Halk Cumhuriyeti Devlet Başkanı Şi Cinping'e yazdığı yeni yıl mesajındanda da iki ülke arasındaki ilişkilerin her alanda giderek güçlenmekte olduğunu memnuniyetle gözlemlediğini ifade etti.

Erdoğan, ülkelerin uluslararası alandaki önemi, üstlendikleri sorumluluklar ve kadim ilişkiler dikkate alındığında işbirliğinin bundan sonra daha parlak olacağına inandığını vurguladı.

HİNDİSTAN'A DOSTLUK BAĞLARINI GÜÇLENDİRME ÇAĞRISI

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Hindistan Başbakanı Narendra Modi'ye yönelik mesajına ise "Güzel ülkenize ziyaretimin sıcak hatıralarını tüm tazeliğiyle muhafaza ediyorum." cümlesiyle başladı.

Erdoğan, Türkiye-Hindistan arasındaki ilişkilerin her alanda giderek güçlenmekte olduğunu memnuniyetle gözlemlediğini kaydetti.



Diğer Haberler