Bunu "doğru yönde atılmış bir adım" olarak niteleyen Caferi, askerlerin tamamı çekilinceye kadar Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi ile çalışmaya devam edeceklerini söyledi.
"Türkiye ile en güçlü ilişkilerin geliştirilmesini istiyoruz" diyen Caferi, "Irak-Türkiye ilişkilerini ve en önemlisi stratejik ilişkileri 2003'ten beri inşa ettik. Fakat Irak'ın egemenliğine dokunulursa konu değişir. Çünkü bize göre Irak'ın egemenliği her şeyin üstündedir" değerlendirmesinde bulundu.