Davutoğlu, "Yarın 37 vatandaşlarımızı sembolik olarak anmak için gelecek olan herkese Taksim açıktır. Gelsinler karanfillerini koysunlar" dedi.
Başbakan Ahmet Davutoğlu, 1 Mayıs'ta Taksim Meydanı'nın sadece sembolik olarak karanfil bırakmak isteyen gruplara açık olacağını söyledi. Davutoğlu, "Yarın, hayatını kaybeden 37 vatandaşımızı anmak için gelecek olan, sembolik anlamda gelecek olan herkese Taksim açıktır. Gelsinler karanfillerini koysunlar, ihtiram hürmetlerini göstersinler. İlk fırsatta ben de gidip orada bir karanfille vatandaşlarımızı anacağım inşallah." dedi.
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ankara Arena Spor Salonu'nda karayolu işçileri ile buluştu. Burada işçilere hitap eden Davutoğlu, konuşmasında yarın kutlanacak olan 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü'ne ilişkin değerlendirmelerde de bulundu.
"KARANFİLLERİNİ KOYSUNLAR SONRA DA GİTSİNLER"
Bu sabah İstanbul Valisi ile konuştuğunu aktaran Davutoğlu, "Tekrar çağrıda bulunuyorum bütün sendikalarımıza sivil toplum kuruluşlarımıza. Taksim'de anmak için gidecek sembolik nitelikteki gruplar karanfillerini koysun sonra da gitsinler. İstanbul'da yasal olarak gösterilen meydanlarda istedikleri kadar kalabalıkla özgürce 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü'nü kutlasınlar. Türkiye'nin her meydanı açıktır, herkes kutlayabilir. Ama 1 Mayıs'ta hayatını kaybeden kardeşlerimizin hatırasını istismar ederek kim bu ülkeyi kaosa sürüklemek isterse, kim marjinal gruplar eşliğinde molotof kokteyli ya da başka araçlar kullanarak şiddet ortamına ülkeyi götürmek isterse bilinsin ki kamu düzeninden hiçbir şekilde taviz verilmeyecektir." diye kaydetti.




