KÜNYE HAKKIMIZDA REKLAM
Menü
Erdoğan: 'Ekonomiyi belediyeler değil, merkezi yönetim yönetir' | Ekonomi Haberleri

Erdoğan: 'Ekonomiyi belediyeler değil, merkezi yönetim yönetir'

Erdoğan: 'Ekonomiyi belediyeler değil, merkezi yönetim yönetir'

Erdoğan, seçim öncesinde ekonomi alanında görülen gelişmelere dikkati çekerek, "Genel seçimin öncesinde bu tür adımların atıldığını artık benim milletimin tefrik etmesi lazım. Bir yerel seçimin öncesinde bu tür ekonomik türbülanslar meydana getirilmeye çalışılması eğer güçlü bir iktidar varsa, bunları zaten rahatlıkla savuşturur.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhur İttifakı'nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım ve 39 ilçenin belediye başkan adaylarıyla TRT ortak yayınına katılarak, soruları yanıtladı. 

Erdoğan, seçim öncesinde ekonomi alanında görülen gelişmelere dikkati çekerek, "Genel seçimin öncesinde bu tür adımların atıldığını artık benim milletimin tefrik etmesi lazım. Bir yerel seçimin öncesinde bu tür ekonomik türbülanslar meydana getirilmeye çalışılması eğer güçlü bir iktidar varsa, bunları zaten rahatlıkla savuşturur. Yerel seçim öncesinde bu yola tevessül etmeleri, kendilerinin ne kadar bu işten uzak olduklarını, bu işi anlamadıklarını ortaya koydu. Bir anda ters köşe oldular. Son hazırladıkları bir raporla şunu söylediler; 'Seçimlere son bir ay kalaya kadar raporlar çıkabilir ama bir ay içerisinde bir daha rapor yayınlamayacağız.' Bunu açıklamak durumunda kaldılar. Bu da şunu gösteriyor, Türkiye Cumhuriyeti bu konuda güçlenmiş ve güçlenmenin yanında da artık bu şeyleri yutmuyor. Ziraat Bankası'nın bu noktada bugün aldığı netice bunun bir sendikasyon olarak bir göstergesi. Demek ki bankalarımızın gücü da bu noktada çok çok ileri bir konumda. Amerika'nın dünyayı adeta söğüşleyen mekanizmaları da bu işlerin tutmadığını, bunun artık yutulmadığını gösterdi." ifadelerini kullandı.

"Bu süreci, Hazine ve Maliye Bakanlığımız ve diğer arkadaşlarımız gayet güzel bir şekilde atlattılar." diyen Erdoğan, şunları söyledi:

"Enflasyon da her ne kadar yavaş yavaş da olsa geriliyor. Politika faizinde Merkez Bankası'nın belli bir duruşu var. Kurlarda da lehte gelişme başlamış vaziyette. İdeal bir konumda olmasa da ılımlı bir sinyal ortada. Bunun da aşılacağına inanılıyor. Bir gerçeği buradan milletime duyurmak isterim, bu bir yerel seçim. Yerel seçimde kim kazanırsa kazansın Türkiye'de ekonomiyi yönlendirebilecek mi, ellerinde böyle bir inisiyatif var mı? Yönlendirecek olan kim, şahsım ve kabinem. Biz yönlendireceğiz. Bunlar öyle bir anlatım içine giriyor ki sanki yerel yönetimde aldıkları netice ile Türkiye'nin ekonomide geleceğini tayin edeceklermiş gibi bir havaya giriyorlar. Böyle bir şey söz konusu değil. Onlar bir defa aldıkları belediyeleri yönetebilme kabiliyetini ortaya koysunlar yeter. Onu başaramayacaklar, personel maaşını ödesinler yeter. Muhalefet belediyelerinde borçlar almış başını gidiyor. Devlet bankalarının dışındaki bankalardan bunlara birçok el koymalar gelirse şaşmayın. Durumları iyi değil. Ekonomiyi belediyeler değil, merkezi yönetim yönetir. Biz HDP'li belediyelere bile hizmet götürdük."

İzmir'in su sorununu da bu şekilde çözdüklerini aktaran Erdoğan, bu konuda en iyi açıklamayı Binali Yıldırım'ın yapacağını belirterek, sözü kendisine verdi. 

Yıldırım ise iktidara geldiklerinde İZBAN'ın felaket bir halde olduğunu vurgulayarak, "Sayın Cumhurbaşkanımız, 'Hizmette siyaset olmaz. Biz bunu yapalım, İzmir'in buna çok ihtiyacı var' dedi. 4'te 3'ünü Demiryolları karşıladı, 4'te 1'ini de belediye karşıladı.Yüzde 50-50 ortaklıkla yapıldı, İZBAN diye bir şirket kuruldu. Şu anda İzmir'in toplu taşımasının bel kemiğini oluşturan yegane hat bu. Şimdi Torbalı ve Selçuk'a kadar uzatıldı. Bergama kısmı da bittiği zaman Avrupa'nın en uzun sürekli hattı haline geliyor. İZBAN olmasa İzmir'de toplu ulaşım felç." dedi.

Erdoğan, Ulaştırma Bakanlığı devreye girmese İzmir Belediyesi'nin bunu yapabilecek güçte olmadığını söyledi. 



        YORUMUNUZU PAYLAŞIN